Uit balans? Ontdek de vele gezondheidsvoordelen van Omega 3

Veel mensen zijn tegenwoordig hormonaal uit balans en om weer in balans te komen is het noodzakelijk om een goede vetzurenbalans te hebben. Hierbij gaat het vooral om de verhoudingen tussen omega 3 en omega 6 weer goed te krijgen om zo de ontstekingen in het lichaam tegen te gaan en de aanmaak van de hormonen optimaal te krijgen. Vanuit onze vetzuren worden namelijk onze hormonen aangemaakt. Voldoende gezonde vetten zijn dus essentieel voor een gezond lichaam zonder ontstekingen en vage klachten.

OMEGA 3 haal ik toch uit mijn voeding?

VRIJWEL IEDEREEN IS UIT BALANS

“Ik eet 2x in de week vis, dat is toch voldoende?” Dit antwoord krijg ik regelmatig van de mensen die ik help, als ik vraag of ze een goede omega 3 als aanvulling gebruiken. Helaas is dat niet voldoende om genoeg omega 3 in je lichaam op te bouwen en ervoor te zorgen dat je geen overschot van omega 6 in je lichaam krijgt. Om voldoende omega 3 binnen te krijgen via je voeding, zou je om als voorbeeld te nemen dagelijks 4 haringen moeten eten, die in het wild gevangen zijn. Aangezien er niemand is die dit dagelijks doet, vertel ik je graag meer over hoe belangrijk omega 3 is voor je lichaam en hoe een goede suppletie je kan helpen.

De meeste mensen krijgen te veel omega 6 binnen en te weinig omega 3. Onze voeding is zoveel veranderd ten opzichte van de voeding van onze voorvaderen. Zij kregen gelijke hoeveelheden binnen tussen omega 6 en omega 3 met een ideaal van 1:1. Vandaag de dag krijgt een gemiddeld persoon grote hoeveelheden omega 6 binnen door plantaardige oliën en gemoderniseerde bewerkte levensmiddelen en te weinig omega 3. Tegenwoordig is de verhouding van het Europese gemiddelde 12:1 en ons lichaam moet dan ook 12x keer meer omega 6 dan omega 3 afbreken. Het meest effectieve om weer in balans te komen is dan ook om dagelijks meer omega 3 binnen te krijgen door goede suppletie. Helaas is de meeste vis tegenwoordig zwaar vergiftigd, waardoor de meeste visolie niet zo gezond meer is, maar eerder zelfs schadelijk!

15 gezondheidsvoordelen van omega 3 vetzuren die onderbouwd worden door de wetenschap.

1. OMEGA 3 KAN ONTSTEKINGEN TEGENGAAN

Inmiddels is bekend dat ontstekingen, zeker langdurige, een bijdrage leveren aan vele Westerse ziekten. Omega 3 zorgt ervoor dat deze ontstekingen voorkomen worden of hersteld kunnen gaan worden.

2. OMEGA 3 KAN PSYCHISCHE STOORNISSEN VERBETEREN

Omega 3 zorgt ervoor dat stemmingswisselingen verminderen, en je helderder en vol focus kunt denken.

3. OMEGA 3 KAN EEN POSITIEVE INVLOED HEBBEN OP HET VERLAGEN VAN HARTZIEKTES

Het gaat hierom:

  • Tryglyceriden: Omega 3 kan de hoeveelheid tryglyceriden in het bloed substantieel verlagen, meestal tot ongeveer 15-30%.
  • Bloeddruk: Omega 3 kan de bloeddruk bij mensen met een hoge bloeddruk verlagen.
  • HDL-cholesterol: Omega 3 kan het goede HDL-cholesterolniveau verhogen.
  • Bloedstolling: Omega 3 kan voorkomen dat de bloedplaatjes gaan samenklonteren.
  • Ontsteking: Omega 3 verlaagt de productie van een aantal stoffen die bij een ontstekingsreactie vrijkomen.
  • Plak: Omega 3 helpt het voorkomen van plak, wat de aderen kan vernauwen en verharden.
4. OMEGA 3 KAN DE GEZONDHEID VAN DE OGEN VERBETEREN

Omega 3 is een belangrijke bouwstof voor het netvlies van de ogen en dan met name DHA. Het kan helpen bij het voorkomen van maculadegeneratie, wat vermindering van het gezichtsvermogen en blindheid kan veroorzaken.

5. OMEGA 3 KAN GOED ZIJN VOOR BOTTEN EN GEWRICHTEN

Omega 3 kan zorgen voor verbetering in botsterkte, vermindering van gewrichtspijn en geeft een lager risico op osteoporose en artritis.

6. OMEGA 3 KAN GOED ZIJN VOOR DE HUID

Denk hierbij aan:

  • Betere productie van huidvet.
  • Betere vochtbalans in de huid.
  • Voorkomen van acne.
7. OMEGA 3 KAN BIJ ZWANGERSCHAP EN NA DE GEBOORTE DE HERSENGEZONDHEID VERBETEREN

Voor de ontwikkeling van het kind is het van cruciaal belang om tijdens de zwangerschap en vlak na de geboorte te zorgen voor voldoende omega 3. Enkele voordelen kunnen zijn: hogere intelligentie, betere communicatie en sociale vaardigheden, minder gedragsproblemen, minder risico op ontwikkelingsachterstand, vermindering van het risico op ADHD, autisme en hersenverlamming.

Een van de studies laat zien dat kinderen van moeders met een verstoorde verhouding omega 3 en omega 6 vetzuren geboren worden met meer vetcellen dan kinderen van moeders met een goede vetzurenbalans. Zij worden hierdoor geprogrammeerd voor overgewicht.

8. OMEGA 3 KAN MENSTRUATIEPIJN VERLICHTEN

Studie hebben aangetoond dat omega 3 een betere werking heeft dan ibuprofen bij het behandelen van ernstige menstruatiepijn.

9. OMEGA 3 KAN SYMPTOMEN VAN ADHD BIJ KINDEREN VERMINDEREN

Dit kan onder andere leiden tot meer oplettendheid en minder hyperactiviteit, impulsiviteit en agressie.

10. OMEGA 3 KAN SYMPTOMEN VAN METABOOL SYNDROOM VERMINDEREN

De insulineresistentie kan verminderen, ontstekingen kunnen worden bestreden en verschillende risico’s op hartziekten kunnen lager worden.

11. OMEGA 3 KAN AUTO-IMMUUNZIEKTEN BESTRIJDEN

Omega 3 kunnen helpen bij het bestrijden van verschillende auto-immuunziektes.

12. OMEGA 3 KAN VET IN DE LEVER VERMINDEREN

De Omega 3 vetzuren blijken vet in de lever bij mensen met niet-alcoholische leververvetting te verminderen.

13. OMEGA 3 KAN ALZHEIMER EN LEEFTIJDSGERELATEERDE GEESTELIJKE ACHTERUITGANG BESTRIJDEN
14. OMEGA 3 KAN ASTMA BIJ KINDEREN VERMINDEREN
15. OMEGA 3 KAN ZORGEN VOOR EEN BETERE SLAAP

WAT ZIJN DE VERSCHILLEN TUSSEN OMEGA 3-6-9?

In de onderstaande tabel kan je aflezen dat onverzadigde vetten goed zijn voor ons lijf. Omega 3 en omega 6 zijn essentiële onverzadigde vetzuren en dit betekent dat ons lichaam deze niet zelf kan aanmaken, maar dat we deze uit onze voeding moeten halen. Omega 9 is niet essentieel en kan ons lichaam wel zelf aanmaken.

Omega 3 vetzuren (remmende werking op ontstekingen): zijn een groep meervoudige onverzadigde vetzuren. Omega 3 vindt u bijvoorbeeld in verschillende zaden en ook in veel vette vissoorten.
Omega 6 vetzuren (stimulerende werking op ontstekingen): zijn de slechtere vetten en zorgen voor meer ontstekingen in het lichaam. Omega 6 vind je vooral in plantaardige oliën, bak- en braadvetten, margarines en gevogelte, vlees en vis.
Omega 9 vetzuren zijn goede vetten die je lichaam ook zelf kan aanmaken. Omega 9 vind je vooral in plantaardige voedingsmiddelen, zoals oliën en noten.

Waarom Zinzino?

PERSOONLIJKE ERVARING

Na het doen van de vetzurentest van Zinzino bleek dat ik geen goede vetzuurbalans had, ondanks dat ik gezond eet, sport, goed slaap en zelfs visolie gebruik. Toen ik de visolie van Zinzino ging gebruiken, merkte ik dat ik meer energie en een betere focus kreeg, minder last van pijntjes en kwaaltjes, beter ging slapen, een stabielere bloedsuikerspiegel en lekkerder in mijn vel kwam te zitten.

PRODUCTINFORMATIE
  1. Hoge dosering EPA en DHA.
  2. De meest en best geteste omega 3.
  3. Kwaliteit voor een goede prijs.
  4. Makkelijk in te nemen en kan zelfs door een smoothie gedaan worden.
  5. Wordt maandelijks netjes thuis bezorgd.
  6. Er zijn diverse smaken en ook is er een ‘vegan’ variant.
  7. Verkrijgbaar in zowel vloeistof als capsules.
  8. Hoogwaardige polyfenolen* voor betere opname en stabiliteit van de olie.

*Polyfenolen zijn ook krachtige ontstekingsremmers die ontstekingsenzymen en weefselbeschadigende enzymen blokkeren. Polyfenol, zoals die uit de olijven, bezitten ook antioxiderende eigenschappen die de cellen en de bloedlipiden beschermen tegen oxidatieve stress (anti-aging).

BEWIJS VAN BALANS IN 120 DAGEN

De gecertificeerde laboratoria van Zinzino hebben meer dan 475.000 tests geanalyseerd (februari 2020), waardoor ‘s werelds grootste database is ontstaan. De gemiddelde omega 6:3 balans voor mensen, die geen omega 3 supplement gebruiken is 12:1 voor Europa, 15:1 voor Noord-Europa, 25:1 voor USA. Na het nemen van de omega 3 supplement (BalanceOil) van Zinzino is na 120 dagen de gemiddelde balans minder dan 5:1 en in veel gevallen minder dan 3:1.

Vetzuurmeting

Zinzino maakt gebruik van een zelftest voor het analyseren van 11 verschillende vetzuren (omega 3 en omega 6) uit uw bloed. De test meet daarnaast ook de volgende belangrijke aandachtpunten:

  • De beschermingswaarde van de cellen tegen ontstekingen.
  • De balans tussen omega 6 en omega 3.
  • De omega 3 waardes in uw bloed.
  • De omega 6 waardes in uw bloed.
  • De hardheid van de celmembranen.
  • Uw mentale weerstand.

Na de test kunt u de uitslagen binnen 21 dagen opvragen. Dit gebeurt geheel anoniem. De bloedmonsters worden geanalyseerd door Vitas A.S., een vooraanstaand laboratorium in Noorwegen waar vele grote ziekenhuizen ook hun vetzurenbloedtesten laten uitvoeren

Wilt u getest worden of een vraag stellen omtrent uw gezondheid of het bestelproces, neem dan vrijblijvend contact met mij op en dan help ik u graag verder.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.