Je ademt verkeerd ! …. Wat nu?

Hoe heb je een verkeerd ademhalingspatroon kunnen ontwikkelen?

Stress

Tijdelijke stress is niet erg, maar structureel blootgesteld worden aan stress kan ronduit schadelijk zijn en je ademhalingscentrum in de war sturen;

Een verkeerde houding

Zowel een gespannen houding (als overcompensatie van onzekerheid) als een slappe, gebogen houding zetten het lichaam op slot;  

Pijn

Instinctief wordt de ademhaling vastgezet;

Overgewicht

Onbewust kom je in een vicieuze cirkel terecht, waarin een versnelde ademhaling de stofwisseling beïnvloedt en het afvallen nog moeilijker maakt;

Roken

De longblaasjes worden almaar slapper. In feite lijkt het roken (rustig inhaleren en langer uitademen) heel veel op een ademhalingsoefening, waar de roker rustig van wordt, maar verder heeft het natuurlijk alleen maar negatieve gevolgen;

Drinken van overmatig veel alcohol en koolzuurhoudende dranken

Stugge longen;

Chronische longziekten: slappe longen.

Structureel onbewust verkeerd  ademhalen kun je verhelpen met effectieve ademhalingsoefeningen in combinatie met een betere lichaamshouding, een beter beweging- en voedingspatroon en het loslaten van negatieve overtuigingen.

Wat kan ik voor je doen?

Kijk op de website wat de mogelijkheden zijn als er bij jou sprake is van een probleem met de ademhaling. Ook voor het aanpakken van je stress en het managen van je energie kun je bij mij terecht.

Het is ook mogelijk om met je team een training / workshop te volgen om gezamenlijk tot een hoger niveau te komen.

In januari 2020 heb ik een handig boekje uitgebracht, waarin een scala aan ademhalingsoefeningen staan, die je kunt inzetten om beter om te gaan met stress en pijn (o.a. hoofdpijn en buikpijn), een verzwakt immuunsysteem, vermoeidheid en nog veel meer!